2011

januari 11, 2012 § Lämna en kommentar

Tänker lite på det där året som gått. 2011. Vad som hände, och vad som inte hände. Inledde året med att liksom bli singel. En klassisk nystart. Att dela på allt, och sedan dela det åt olika håll. Skapa sitt egna, sin egen bubbla. Oavsett vem som tar beslutet, så är det alltid svårt. Även om det legat i luften en lång tid, så blir saker över en natt så annorlunda. Att plötsligt stänga dörren efter sig själv.

Mitt liv befann sig ett tag i ett ständigt kaos, det kändes som om jag hela tiden låg under ett täcke, blundade och väntade på att någon skulle väcka mig. Det var ju delvis mitt självorsakade kaos, men viktigaste av allt var nog att det även var mitt självvalda. Även om jag ibland har svårt för att fatta beslut, så har jag liksom aldrig tyckt om att göra saker halvdana, speciellt inte när det kommer till kärlek. Så när väl valet var gjort, så var det bara att leva efter det som fanns kvar. Mig själv – och resten av världen. Att nu förstå och att tänka på det som var – att kunna känna kärlek, även om det nu kommer i andra former.

Att sedan gå vidare – att vara ensam – ensam tillsammans med någon annan. Att märka skratten, attraktionen, lugnet flyta. Men när vardagen märks alltmer, kvällar då jag inte själv väljer ensamheten, då tristessen kryper längs väggarna – då ingen känns nära – då får jag nästan ångest för att det enda jag vill är att känna enkelhet och ha roligt. Man väljer att göra slut av en anledning, och man väljer saker i livet hela tiden – med handlingar. Och även om tiden kör på utan någon som helst respekt ibland så är det ändå något som ställer sig över allt. Tiden stannar aldrig även om våra hjärtan ibland gör det. Den tickar på och vidare, och så en dag när man vaknar så har tillräckligt mycket tid passerat och man lyfter på täcket och öppnar ögonen igen.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande 2011Honeyskies.

Meta

