Everyday the same.

januari 24, 2012 § Lämna en kommentar

Sammanfattningen görs – sedan börjar allt om igen. Men ett nytt år är inte ett nytt liv. Jag kan inte låta mina tankar, minnen och känslor skjutas upp med nyårsraketerna och försvinna. Det som fanns – finns kvar – så länge man inte gör något åt det.

Varje dag ställer jag klockan samma tid. Varje dag samma vägar, varje dag ett försök att skynda dagen. Stannar uppe halva nätterna i hopp om att kunna få svar på mina frågor. Jag lyckas inte och ser morgonen igen innan jag hunnit somna.

Och när raketerna skjuts iväg, när jag undrar varför åren går så fort, ska jag försöka hålla andan. Inte tänka. Bara låta allt stå stilla. Som om tiden egentligen inte finns. Som om varje dag inte vore likadan.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Everyday the same.Honeyskies.

Meta

