Nostalgi

februari 17, 2012 § Lämna en kommentar

Och så sitter jag på tåget igen. Tretimmarståget hem som alltid ger mig utrymmet att tänka fritt.

De senaste dygnen, veckorna har bara passerat – utan reflektioner, utan någon direkt känsla. Jag bara är. Kliver in när någon öppnar dörren och springer när jag känner mig jagad. Lagar goda nyttiga middagar till mig själv, myser med katten, värmer kroppen bredvid någon annans. Ler inuti med en viss oro i ögonvrån. Blickar vidare och blir varm igen.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande NostalgiHoneyskies.

Meta

