and when he asked me, do you still love me? I had to look away.

mars 10, 2012 § 2 kommentarer

Jag fumlar med orden. Vi skriver, som vi ibland brukar göra. Som om ingen tid hade passerat. Så är det alltid, med honom. som om ingen tid har passerat. Vi skriver och vi tänker på varandra. Ibland får jag stanna upp, säga stopp, förtydliga, göra rätt, rätt för mig själv. Han säger varma saker för att göra mig glad, men jag vet att han vill säga dem. Att han tycker om mig. Hur vi aldrig är något mer och aldrig något mindre. Vågar skriva, vågar tänka, bara för att vi har en stadig värme bakom det. Den röda tråden.  Den finns fortfarande kvar. Som om ingen tid hade passerat så finns den kvar. Men jag känner honom. Han vill ha en kropp nära, ett långt hår att pilla i, en trygg punkt att landa på. Jag tror aldrig vi kan sätta ett finger på någonting mellan oss. Men jag kommer alltid stå där, och vi kommer alltid vara som om ingen tid har passerat. Som om det alltid är vi.

§ 2 svar till and when he asked me, do you still love me? I had to look away.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande and when he asked me, do you still love me? I had to look away.Honeyskies.

Meta

