Senses.

november 9, 2012 § Lämna en kommentar

På tuben. Absofacto i lurarna. Precis upptäckt dem genom filmen Perfect sense. Vilken sjukt bra film. Berörd i alla sinnen och inte minst själen. Jag önskar mig den känslan de skapat i filmen mest i hela hela världen. Att älska någon passionerat utan att kunna (behöva) se, smaka, dofta eller höra. Att bara se bilder flimra förbi i huvudet. Minnen utan sinnen.

Utanför är träden nästan nakna. Södermalm – slussen – Götgatan – Gullmarsplan – bron – mörkret – människorna och ljusen i fönstrena. Människor som bär på påsar. Samma påsar. Olika liv. En man i mörkt skägg stöter emot sin sko mot min. Jag tittar upp och vi ler. Han har en blå jacka och något lättsamt i blicken. Han ber om ursäkt och jag går av vid min station. Jag tittar efter honom när tåget åker vidare. Han ler fortfarande.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Senses.Honeyskies.

Meta

